Drezurní deník - část druhá...

                                               

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

                              5. 2. 2005

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

Jestli má být náš deník deníkem, tak bych vám měl napsat spíš o svých

frustracích a nespokojenosti, než o tom, jaké mám úspěchy.

Protože to převládá na mojí cestě za poznáním.

Největší trauma vždy způsobí,  když vidím sám sebe na videu a fotkách.

Nikdo si neuvědomuje, jaký obraz projektuje, když sedí na koni.

Při zhlédnutí fotek a videa vždy zjistím rozdíl mezi představou a realitou.

 ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

 

Aby nás kůň  pochopil, musíme ho vždy mít v klidu. ( Beudant)

 

         

 Proto každou lekci zahájím uvolněním  – tady Pavlína na Regalidorovi 

a Lucka na Robin Top (9-letý hřebec z Národního hřebčína Topolčianky),

začínají v pomalém, prostorném a uvolněném klusu, který později míchají s kousky

plece dovnitř na velkém kruhu. To nutí koně vytáhnout maximálně svojí horní linii.

Je to skvělý cvik, který definoval dokonale Pradier, francouzský veterinář a trenér.

Obecně si vždycky dám pozor aby moje ramena byla paralelně s rameny koně 

t.j. ramena ve stejném postavení jako jsou plece koně.

 

    

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

 

    

 

Ve změně směru v překroku (cik-cak), změním nejdřív přistavení koně, potom teprve

změna směru pohybu. Jinak je kontrola nad rovností koně takřka nemožná.

Lucie, přes to, že  Robin ze sebe dává to nejlepší by měla mít ramena paralelně

s rameny koně.

 

 ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

 

Tentokrát máme hodně fotek s kladrubským hřebcem Mimi - Od října 2003

je u nás a mimo několik malých přestávek jsem ho mohl pravidelně pracovat.

Jeho velkorysý charakter kompenzuje všechny jeho fyzické nedostatky a já ho

hrozně rád jezdím. 

 

                   

 

         

Piaf je dynamická studie rovnováhy na místě.

Důležité je, že kůň zůstane stejně uvolněný a klidný jako v kroku.

Taky často Heroico, který má tendenci spěchat, zastavím a vyjdu krokem

na dlouhých otěžích.

V piaf je důležité přestat před tím, než kůň sám chce.

 

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

 

    

Při prodlouženém klusu, který vychází ze shromáždění, drží Mimi pozici svého krku

téměř stejně, jako v piaf. Důležité pro mě je, že prodlouží stejnoměrně a v rovnováze.

Lehkost je výsledek kmihu a shromáždění.

 

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

 

V levém cvalu a pravém přistavení ustupuje Mimi před mojí pravou nohou.

Potom ze cviku rovně vyjedu a napojím na malý kruh (v levém cvalu vlevo),

 na kterém hledám více shromáždění - představím si, že cválám do kopce...
Smysl postupu je kontrola nejen nad přistavením a rovnosti koně,

ale především logické budování více tonus a tudíž shromáždění u koně.

 

 

Připravím přeskok vždy tak, že nejdřív ověřím, že mám naprostou kontrolu nad zádí

a přistavení koně. Koně, kteří jsou hodně pružní od přírody, jsou většinou při učení

přeskoku složitější .

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

 

    

Studie pasáže – logicky vyúsťuje ze shromážděného klusu.

Na začátku nehledáme moc výrazný pohyb ve vzduchu, ale hlavně

stabilitu.

To je fáze před konečným výsledkem a nazývá se „Doux passage“ – Měkká pasáž.

 

 ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

              

Pro dobré vykonání piruety je důležité, aby cval před – v – a po – piruetě

byl stále stejný.

Pirueta je studie rovnováhy.

Přijdu na místo ve shromáždění a můj sed indikuje – ruce jsou neutrální.

V piruetě nekoriguji nic – připravím a nechám být.

V piruetě chci mít kontrolu nad každým skokem.

Kdykoli musím mít možnost z ní vyjít.

Pirueta ve cvalu požaduje od koně maximální shromáždění a kmih.

Když kůň začíná hýbat hlavou nahoru – dolů, obě tyto věci chybí.

V piruetě ve cvalu má každý cvalový skok již ten další v sobě.

 

     

Jan Van Geet

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

 

 

 

 

 

 

WebZdarma.cz